fredag 25 april 2014

Obehagligt


Ljuvlig förgätmigej växer i vår trädgård, hurra!


Dom här märkliga blommorna pryder också en rabatt.


Den här grymt fula busken blommar just nu vid vår trapp. Gryyymt ful!

Ikväll var jag ute hos kaninerna för att förbereda kaninungarna inför flytten imorgon. Då blev jag väääldigt obehagligt uppvaktad av en av de vuxna hanarna. SWOOOSCH lät det och så hade jag en dusch av kiss över halva mig! Iiiiiiiiiiiiiihhh! En del kaninhanar har den otrevliga vanan att skvätta urin på det som de vill markera som sitt revir och jag är tydligen att betrakta som revir, ha ha!

Det blev att hoppa jämfota in i duschen. Nu sitter jag med ett glas vin och njuter av en härlig kväll. Och vilket fantastiskt väder vi ska få imorgon, strålande sol! Vi ska på vårfestival på barnens skola och sådant blir ju alltid trevligare om man slipper försöka värma sig bakom en sliten enbuske på skolgården i pinande stormvindar.

Kanske hinner jag också klippa gräsmattan för första gången i år. Alla grannar har varit ute och bullrat med sina gräsklippare, men här hos oss är gräset långt som en loppig ryamatta med svampangrepp. Ha en fin kväll så syns vi imorgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar