tisdag 15 april 2014

Miljonärsproblem


Jag tror knappt jag har sett en vackrare plantering i hela mitt liv! Fanns på Blomsterlandet idag. Observera äggen.


Sååå fint till påsk!

Jag borde nog vara tacksam för att jag inte är miljonär. Då skulle jag sluta som filmstjärnan Nicholas Cage och köpa hus efter hus efter hus och gå i personlig konkurs. Han hade ett tag 15 lyxfastigheter varav två var slott. Åh, tänk om det vore jag! En sådan lycka!

Jag var hemma hos en arbetskompis idag som ska åka och kolla på hus i helgen. Blir man avundsjuk, eller? Det finns väl få saker, Ullared undantaget, som är så roliga som att åka på husvisning. Tyvärr är det ju nästan alltid förenat med stor besvikelse eftersom jag har väldigt specifika krav på hur jag vill att ett hus ska se ut. Det måste vara 30-talshus, stort kök, helst trägolv, stort badrum, renoverat badrum och kök, lättskött tomt, uterum eller stooor altan, ja, ni hör själva.

Jag har gått på mängder av husvisningar i mina dagar, både hus jag själv varit intresserad av och hängt med kompisar på deras husvisningar. Jag tycker bäst om öppna visningar, då det är fler personer på visningen för då kan man "gömma" sig lite i massan och iaktta. Är man själv på visningen känns man mer utsatt och "uppvaktad" av mäklaren, eller hur jag ska uttrycka mig.

Men nu har vi ju precis köpt vårt hus och har ett sommarhus så det lär väl tyvärr dröja innan jag får gå på någon visning igen, gaaaah! Men som tur är finns ju Hemnet för oss husknarkare. Vad gjorde jag innan Hemnet fanns? Framlevde mitt liv i armod och ständig torka. Hustorka. Finns det något värre ord? Skulle väl vara Ullaredstorka. Eller döden.




1 kommentar:

  1. Ja, visst är det tur att hemnet finns! Jag är också där ofta, fast jag inte alls ska ha nytt hus, det är bara kul att surfa runt lite och drömma sig bort till något nytt..../Susanne

    SvaraRadera