lördag 12 april 2014

Risigt värre





Minsann, nu har påskriset åkt fram! Jag tvingade familjen att stanna vid Blomsterlandet tidigare idag och sprang in och köpte ett risknippe och ser man på! Inte en enda knallgul, spygrön eller brandmannaorange fjäder så långt ögat nådde. Istället hade de en enorm vas fylld med underbart vackra mörklila, duvblå och puderrosa fjädrar. Någon som köpt in årets påskfjädrar på Blomsterlandet har haft smak.

Så nu har jag och lillan klätt påskriset och efter ett mindre slagsmål om var vasen med dem skulle stå är nu påsklugnet här. Typ.

Idag har vi satt sprätt på pengar. Lillan har nämligen fått en ny tv till sitt rum. Den förra var begagnad och går inte längre att få in färgerna rätt på. En illgrön Lejonkungen är inte så kul att titta på. Men en 40 tums tv som kostar 2 990 kronor, det kan inte vara rätt.

Någonstans så fattar man ju att någon inte tjänar de pengarna de borde på den här affären. Minns ni för tio år sedan, då det kändes som om man alltid skulle få dras med sin tjock-tv för att platt-tv:arna kostade 15 000-25 000 kronor? Och nu kostar de knappt 3 000 spänn. Antingen får inte arbetaren som sätter ihop dem den lön personen ifråga har rätt till (högst troligt) eller så kommer Siba snart att gå i konkurs. För det är något väldigt galet med det här priset. Men lillan är i alla fall glad. Tur det.

3 kommentarer:

  1. Snygga färger på fjädrarna, helt klart... Ja, någon i ledet är väl förmodligen underbetald.... tyvärr!
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera
  2. Ljuvligt påskris! Ja, visst minns jag att det var en riktig LYXVARA förr! Haha, ja, man gick typ och väntade på julrean för att ens ha råd :-D Annat är det nu för tiden... Skumt.
    Kram!
    Judita
    Ps. Välkommen till min nya adress: www.valkommen-hem.styledevie.se

    SvaraRadera
  3. Jag måste med fixa påskris :) kanske idag....
    Jag trodde jag skulle få dras med tjock tv för alltid, min man tyckte att våran fungerade ju. Men så en dag la den av och idag har jag en platt tv :) nu är dom inte lika dyra, annars hade jag nog fått en tjock tv till, haha. Kram och ha en fin dag

    SvaraRadera