söndag 20 april 2014

Stor påsksuccé!


Krukan på trappan är fortfarande så fin! Videkissar är väl ändå ett ljuvligt vårtecken?

Igår gick ju lillan och grannbarnen runt i grannskapet, utklädda till påskkärringar och påskgubbar och delade ut påskbrev. Det var första gången för lillan och hon var sååå spänd! Jag var också spänd och oroade mig hela tiden tills hon kom tillbaka. Tänk om de inte fick något godis av de som de gav påskbreven av? Tänk om folk inte alls blev glada när de knackade på? Ni vet, man vill ju inte att de ska bli besvikna när de har ansträngt sig så och ritat egna påskbrev och allt.

Jag hade dock inte behövt oroa mig det minsta. Här i området bor det tydligen väldigt bra människor. Barnen gjorde stor succé, fick så mycket godis att de knappt orkade bära hem det och blev till och med fotograferade av dem de ringde på hos. Så skönt att höra för mammahjärtat. Problemet är ju att nu tjatar hon om att hon vill gå påskkärring idag med och typ alla dagar på året, ha, ha! Till och med stora sonen blev intresserad av att vara påskgubbe när han förstod att det kunde ge en sådan god utdelning.

Idag ska vi nog åka till sommarstugan och titta till den, kanske ta med fika och njuta i solen. Åh, vilken påsk vi har! Vi syns lite senare!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det är jättekul när barnen kommer
    och knackar på, hade gjort en massa fina
    påsar med godis och gult band runt. Det kom inte
    en enda påskkärring!! Kanske för att det stod så
    många bilar på gården så dom inte vågade sig in.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Jag blev så himla besviken i år...
    Hade laddat upp med godis till eventuella påskkärringar men inte en unge.
    Nåväl ett lyxproblem då jag nu kan goffa i mig allt själv=))

    Mys på i solen! Ett fantastiskt påskväder har vi!

    SvaraRadera