söndag 20 april 2014

Ingen Golgatavandring


Ni vet Jesus, han gick ju en Golgatavandring, med törnekrona på huvudet så blodet rann ner i ögonen och korset fick han släpa som han skulle spikas upp på. Så har jag INTE haft det idag.

Tvärtom, jag har legat utslagen som en påskhöna som värpt för många ägg. Rakt upp och ner i solstolen på altanen. Det har varit så otroligt varmt idag! Fem koppar kaffe har jag druckit, ätit lite choklad, slumrat, mumlat till barnen och slumrat lite till. Sedan har jag surfat timme efter timme på Hemnet, hittat mängder av pärlor och drömt om att renovera nedgångna hus vid havet. Vi har inte åkt på någon utflykt utan bara slöat. Lovely!

Men till slut fick även påskhönan ruska på fjädrarna och jag och sonen gick en promenad och njöt av den underbara naturen. Nu ska vi förhoppningsvis snart grilla och bara fortsätta att slöa. Ha en härlig kväll!


Härlig fika i förmiddags!


Nej, vi befinner oss inte i djungeln, utan den här fina hängbron finns bara 500 meter hemifrån.


Så vackert med alla vitsippor!


Ooops, jag höll på att kliva rakt på ett underbart vackert ägg som någon fågel lagt.


Sonen och jag fick en härlig promenad tillsammans.




3 kommentarer:

  1. Låter som en skön dag! Nästan sån slappardag har jag tänkt mig imon ;) Härligt att ha vatten så nära hemmet och mysigt att komma iväg på promenad med sonen, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Vilken skööön dag du haft! Avundas lite den där utslagna hönan...! Här har det varit full rulle och jag tömde det sista vattnet på botten av jacuzzin med hink så nu värker ryggen! :-(
    Så imorgon är det JAG som ligger just så där! Knäpper med fingrarna lite och hoppas att nån servar mig med kalla drinkar eller nåt annat svalkande, hehe!
    Kram!
    Judita

    SvaraRadera
  3. Härligt med lata dagar och solen som värmer. Vilken häftig gångbro!
    Ha ännu en skön dag....

    SvaraRadera