lördag 12 april 2014

Det allra heligaste


Det blommar i häcken!


Nu är äppelträden avhuggna och borta.



Det blommar redan i rabatterna.

Nu, alldeles nyss, stack jag ut i trädgården för att fota till bloggen, iförd enbart morgonrock och vinterstövlar. Stackars grannar, jag har lika håriga ben som ett gutefår efter vinterns prövningar, så jag hoppas att ingen av dem tittade ut genom fönstret. Så härligt det var! Ja, inte att visa mina håriga ben, utan luften! Det var nästan varmt och jag hörde den stora älven brusa som forsar fram nedanför vårt hus.

Igår, när jag kom hem efter jobbet stannade jag till vid fotbollsplanen där sonen tränade fotboll med sitt lag. Det var så roligt att se för så fort han uppfattade att jag stod där så började han anstränga sig tio gånger mer. Men man minns ju själv hur kul det var när någon av ens föräldrar tittade på när man med sorgligt resultat försökte utöva någon sport när man var liten. Han är dock riktigt duktig. Han har Zlatan som sin största idol och vill absolut åka på semester till Paris i sommar. Inte för att njuta av en världsstad och gå på Disneyland utan för att få se Zlatans hus. Hmmmm.

När jag kom hem hade A dukat upp i uterummet. Lovely! Lillan for in genom dörren och deklarerade utan att ens ta av sig cykelhjälmen att hon skulle gå in till grannbarnen och ha fredagsmys.
"Nej, nu blir jag riktig ledsen. Jag har inte sett dig på hela dagen, det är ju vi som ska ha fredagsmys" sade jag. Då skrek hon med stora tårar i ögonen:
"Jaha, och jag blir riktigt ledsen om jag inte får gå in dit och ha fredagsmys med dom!"
Men ni med barn vet ju att fredagsmysritualen är helig så hon fick följa med ut i uterummet och snart var tårarna glömda och hon uppträdde med egenkomponerad dans till Ace Wilders "Busy doing nothing at all". En bra kväll med bra underhållning, helt enkelt.

3 kommentarer:

  1. Vad roligt och härligt skrivet!! Fullt av liv:)
    Njut av din härliga familj och din trädgård denna lördag!
    Med håriga ben och nyfikna grannar hihi;)

    Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Fina bilder och roligt skrivet..! :))
    Önskar dig en skön helg!
    kram viktoria

    SvaraRadera
  3. Härligt inlägg, men vänta du bara... snart kan du inte styra över dotterns val längre ;)
    Den översta bilden är väldigt fin! Gillar!
    Kram/Maria

    SvaraRadera