tisdag 22 april 2014

Morgonpigga läsare


Var på Ikea för ett tag sedan och hittade en massa 50-talsinspirerade möbler. Inte så snyggt, tycker jag. Den här soffan ser ju ut att höra hemma i Stalingrad 1957!



 Och denna då, soffa hos förhörskommendanten i Ukraina 1951!



Det här var dock en läcker kombination, bordet var ju to die for!

Vid kl. 07.45 idag hade jag redan haft 107 besök på min blogg. Ni är då morgonpigga därute måste jag säga! Jag vet att Hemnetknarkaren brukar ha min blogg som lektyr på toan varje morgon (sluta med det!), men alla ni andra? Ja, det är roligt att ni vill läsa min blogg på morgonen och på så vis gå stärkta ut i världen, ha ha!

Idag är jag ledig. Igen! Tra la la! Jag ska klippa mig och noppa ögonbrynen (gaaaaah!) så att jag ser något under hårbuskarna som nu väller fram bakom glasögonen. Barnen sover fortfarande och jag har precis tagit mig morgonkaffet. Sedan måste jag ta tag i  detta med vikten. Jag har ingen våg länge för batterierna har tagit slut i den, men jag har norpat oavbrutet ur barnens påskägg under helgen (fyyy, bad mama!) och nu har fläsket svällt till oanade breddgrader. Det är ju bara sååå tråkigt att äta sunt och marschera varje ledig stund. Men det är det eller se ut som Mount Everest vid midsommar som är alternativet.

Vi syns lite senare när jag har marscherat klart! Ha en fin tisdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar