lördag 26 april 2014

Perfekt!


Lillan och jag var på utflykt tidigare i veckan. Våren är väl bästa tiden?


"Kasta macka" innebär enligt lillan att kasta jättestenar som plumsar. Ja, alla sätt är bra förutom de tråkiga.


Den här tjejen fick ett nytt hem idag.

Idag har varit en helt perfekt dag! Alla tre kaninköparna var supergulliga och kommer säkert att ta hand om sina små nyförvärv på bästa sätt. Sedan har jag bara njutit av dagen. Denna värme! Vem behöver åka utomlands när det är så här skönt här hemma? Jag har dessutom klippt gräset för första gången i år, tra la la! Visserligen under mycket stånk och besvär och jag körde in i en träplanka så hela gräsklipparen höll på att haverera, men ändå. Tyvärr har förra ägaren planterat en massa vårblommor mitt i gräsmattan. Det växer till och med tulpaner rakt upp ur gräsmattan! Ska man skona dem eller inte? Jag gjorde en halvmesyr och körde över vissa blommor och rundade vissa.

Ikväll är jag och kidsen hemma ensamma eftersom A spelar innebandycup. Han verkar tro att han är med i Champions League, inte en innebandycup på ett ställe som endast räknas som tätort, inte ens en stad.

Snart ska vi göra tacos och se en film tillsammans och jag hoppas att jag inte vill gå och lägga mig redan 21.30. Då hotar sonen med att han tänker sitta uppe själv. Vilken skam och nesa om 10-åringen orkar vara uppe längre än mig!

Imorgon väntar sedan sandalinköp för mig och de mindre fötterna i familjen. Vi syns!




1 kommentar:

  1. Ja vårsolen gör verkligen så gott!
    Va härligt att det gick bra med alla kaninerna:)
    Här blir det skoinköp med imorgon, fast till dottern då det helt plötsligt är för varmt med höga gympadojjor.

    SvaraRadera