söndag 13 april 2014

Affärer


Nyfikna små sötnosar.


Går det att bli goare?


Vääldigt trött kaninmamma. Hon vill gärna att de sju ungarna flyttar snart, ha ha!

Just nu har jag fullt upp med att avsluta en massa kaninaffärer. Mina sammanlagt 14 kaninungar av raserna Lilla Tysk Vädur och Mellerudskanin ska säljas. Jag har satt ut en massa annonser både här och där och folk hör av sig med mängder av frågor. De små liven ska fotas, bilder ska skickas, pengar ska sättas in på konton, phu! Att vara kaninmagnat är nästintill ett heltidsjobb!

Idag skiner solen och vi skrotar mest omkring. Men i förmiddags gjorde jag rent i alla kaninburarna och släppte ut kaninungarna i växthuset. A, som säger att han inte är så förtjust i dem, smög sin in dit och när jag tittade nästa gång var han omringad av dem och verkade väldigt nöjd med den söta uppvaktningen.

I eftermiddag blir det sörplande av kaffe, söndagsstädning, surfande och slöande. Såååå skönt!

4 kommentarer:

  1. Vilka sötnosar och va många!! Förstår att det är mycket jobb med försäljningen av dem :))
    Det blir en riktig myssöndag här också!
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  2. Åh så söta, jag dööör! Vill också ha! Här blir inte en enda unge. Hoppas du finner bra hem till de små liven....

    Var gärna med och tävla inne hos mig, ett STORT unikt ljus finns i potten. Ta chansen!

    SvaraRadera
  3. Låter som en underbar söndag! kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Å så bedårande söta.
    Tror inte det blir några som helst problem att lyckas sälja dom godingarna.
    Trevlig kväll, kram.

    SvaraRadera