måndag 21 april 2014

Drömmen om sommarparadiset

Igår satt jag och surfade på Hemnet halva dagen och hittade flera små pärlor. Jag har aldrig varit på Gotland, märkligt nog. Jag har varit i Singapore, i Gambia, i USA och på Öland, men aldrig på Gotland. Ön som blivit hippast av allt hippt i Sverige. 98 procent av Sveriges alla kändisar verkar ju äga ett kalkstenshus där och möla i sig surdegsbröd på Rute bageri på somrarna.

Vill man göra dem sällskap kan man slå till på den här pärlan. Ett missionshus på 105 kvadratmeter och kostar drygt 1,2 miljoner kronor.Vilken semesterdröm! Lite Pippi Långstrump över interiören, visserligen, men det går väl lätt att ändra. Och priset! Jag trodde de glömt en siffra. Borde inte detta hus kosta minst dubbelt så mycket? Så fantastiskt mysigt! Jag får nog ta en tripp till Gotland någon gång. Det verkar faktiskt vara heeelt fantastiskt!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar