lördag 25 januari 2014

En lyckad dag


Idag lagade jag maten för första gången på månader. Det blev, faktiskt, riktigt gott!

Det visade sig idag att sonen skulle spela mot lag som var två år äldre än han. Jag trodde att jag skulle sätta i halsen av chocken när jag såg motståndarna dundra fram under uppvärmningen, så att hela marken skakade. De var typ ett huvud högre än de flesta i sonens lag. "Han kommer att bli mosad,. han kommer att bli mosad!" var det enda jag kunde tänka på.

Men det visade sig att om man inte är lång, måste man vara snabb och det var pojkarna i sonens lag. De var som bålgetingar kring motståndarna och tog faktiskt hem segern i flera av sina matcher. Det var lika spännande som om landslaget hade spelat och sonen var förstås vår egen Zlatan.

Ikväll sover han över hos sin farmor och farfar och blir välförtjänt ompysslad. Vi har lillan hemma och hon har precis tvingat oss att titta på filmen "En chihuahua i Beverly Hills", som faktiskt var riktigt bra. Nu sitter A och hon och spelar plockepinn och det verkar inte vara A:s tjocka fingrar som är vinnarredskapet, om jag säger så. Vi lyssnar på gamla godingar på Spotify av Frank Sinatra och har det faktiskt väldigt, väldigt bra. Vi syns imorgon igen!




2 kommentarer:

  1. Hihi jo visst är det så att det är superspännande att följa sina egna små zlatan:) tur att det gick så bra. Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Ha ha... små bålgetingar kan vara nog så enträgna!! Låter som en perfekt lördag, och hoppas att söndagen fortsätter likadant!
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera