måndag 13 januari 2014

Vårkänslor...


Vårkänslor friska...eller inte idag.

...har jag inte idag, trots att jag köpt en kruka med vårlökar som spirar på hallbyrån. Hua, vad kallt det är! Men efter allt regnande, det har varit som en aldrig sinande syndaflod, så känns det faktiskt uppfriskande med lite kyla.

Ikväll ska jag unna mig ett glas vin eftersom jag är ledig imorgon. Och jag lär behöva en styrketår. Imorgon ska nämligen sonens första hål i tänderna lagas- och han har grav tandläkarskräck. Vi har fått komma på besök hos tandläkaren flera gånger för att öva oss, han har fått se på instrumenten och gå igenom alla steg, men det känns ändå oroligt.

Nu tände A just en brasa och jag ska tända mitt vaniljljus från Ikea, det luktar underbart. Det blir nog en bra kväll innan den stora drabbningen imorgon.

3 kommentarer:

  1. Ja det tycker jag du gör rätt i.
    Tack o lov har vi inte tandläkarskräck här. Tur det då hon har tandställning och måste dit en del.
    Har med köpt vårlökar, i hopp om att det kommer en sådan;-)
    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. oj inte kul dag ni har framför er. Bra att du tar ett glas vin i kväll :) Jag avskyr tandläkarbesök jag med. Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Jag hade vårkänslor. Sådär så jag ville slå upp alla fönster och storstäda. Men den känslan försvann en aning när snön kom med -11=))

    Hoppas att det går bra idag. Det är inte lätt det där med tandläkarskräck.

    SvaraRadera