fredag 24 januari 2014

Lammkött comin´ up!


Ljuvligt blekrosa hortensior hittade jag i mataffären. 


Tindra (Ikea), bästa vaniljdoftljuset!

Efter en superhärlig dag på jobbet med underbara kollegor som gör mig glad och stolt varje dag, kilade jag in i mataffären, på jakt efter fredagsmyset. Det var min uppgift att köpa middag och det är ju aldrig lyckat när man är hungrig och bara vill sladda hem och döden dö i soffan.

Jag plockade på mig revbensspjäll till barnen, lammrostbiff till mig och A och aioli. "Aioli?!" pep A olyckligt när jag kom hem stolt med mina fynd. "Jag vill ju ha tzatsiki!" Det var rätt nära att han fick aiolin nerkörd på tvären i halsen, kan jag säga. Inte hinner jag skilja mellan aioli och tzatsiki när klockan är fem och köerna framme i kassan växer för varje sekund.

Nu sitter vi och lyssnar på country på Spotify, väldigt behaglig bakgrundsmusik kan jag meddela och berättar för varandra om alla jobbvedermödor vi varit med om idag. Jag har tänt vaniljdoftljuset Tindra från Ikea och det får faktiskt bli dagens tips. 12 kronor, räcker jättelänge och doftar som om man precis stoppat huvudet in i ett konditori. Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar