onsdag 2 oktober 2013

Pysseltips


                                                   Kostnad för dessa tavlor: 44 kronor.

Idag har jag och lillan gjort ett pyssel som var billigt, lätt, som inte skräpade, blev snyggt och var roligt. Det är dock inte min idé från början. Jag läste om det i en blogg förra veckan, men i vilken? Ja, det har jag naturligtvis glömt bort. Den som känner sig träffad får gärna länka till sitt pysselinlägg i kommentarerna här nedan.

Jag köpte en rulle papperstejp (kallas också Washi-tejp, men jag sade Bonsai-tejp till tjejen i butiken. Error!) i en Panduro-butik (44 kr). Sedan klippte jag ut vita kartongfyrkanter som passade i passepartouter som jag hade hemma. Därefter var det bara för mig och lillan att börja klippa och klistra upp tejpbitarna så att det blev små tavlor. Tavlorna ramade jag sedan in i Ikea-ramar som jag hade liggandes i en ouppackad flyttkartong. Resultatet blev riktigt snyggt! Och garanterat unika motiv.

1 kommentar:

  1. Mysigt att pyssla tillsammans sen blev tavlorna hur snyggt som helst. Kul att ha personliga tavlor på väggarna. Kramisar Tina

    SvaraRadera