fredag 4 oktober 2013

Helt uppåt väggarna


                                                          Här ser ni tavelväggen.

    
         Nu har gardiner åkt upp i vardagsrummet och tavlor jag köpte på Ikea i onsdags.

För en tid sedan läste jag ett reportage om hur man gör en snygg tavelvägg i tidningen Allt i Hemmet. Igår, när jag gick omkring bland alla tavlor som stod lutade mot vardagsrumsväggarna här hemma och ingen verkade passa på någon vägg, tänkte jag att det kanske skulle bli snyggt att göra en tavelvägg.

I reportaget stod det att man skulle linjera tavlorna, antingen i över eller underkant. Man skulle också lägga ut dem på golvet först så att man såg hur man ville ha bilderna. Jag satte igång och det var som att lägga pussel. Väldigt roligt och det blev faktiskt ett riktigt bra resultat, tycker jag, även om jag kanske skulle ha tagit och satt upp lite fler bilder så att tavlorna täckte en större del av väggen.

Nu har vi också satt upp gardiner i vardagsrummet. Det blev mörkbruna, tunna, enkla, raka. Känns ombonat nu när det är höst. Ikväll blir det fredagsmys här hemma med tacos. Just nu sitter jag i halvmörker och skriver eftersom sonen redan har dragit ner persiennerna i hela nedervåningen. "För att det ska bli mysigt, mamma", som han säger. Ja, nu kan fredagmyset börja!

3 kommentarer:

  1. Så mysigt ni har fått det nu! Tavelväggen blev jättefin och gardinerna är helt i min smak.
    Funderar på det här hur man gör i en ny stad och man inte känner någon om man behöver barnvakt om man blir sjuk eller så. Känner ni inte någon där?
    Javisst är det härligt med höns, jag är så förtjust i dem och så är det så fantastiskt med alla ägg de ger mig.
    Ha en trevlig kväll
    //bara anna

    SvaraRadera
  2. Det blev jättefint. Kul när man känner sig nöjd. Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Det blev supersnyggt! Det är kul att flytta när man kommer till "piffet" :)
    Ha det fortsatt fredagsmysigt.
    Kram

    SvaraRadera