söndag 6 oktober 2013

A partner in crime


                     Köksgardinerna är veeerkligen blommiga. Men jag gillar dem!


     Jag vill tipsa om den här hissgardinen från Ikea. Grov i tyget och jättesnyggt fall (199 kr)

Åh, vilken rolig 40-årsfest jag var på igår! Det var maskerad, tema schlager, men eftersom vi bara flyttat den senaste tiden hade jag ingen kostym att ta på mig. Jag tog det jag hade, hängde en massa smycken runt halsen, målade naglarna knallröda och hoppades att jag skulle uppfattas som en av medlemmarna i Baccara. Men jag såg mer ut som en berusad transa. Utan att vara berusad (ännu värre!) eftersom jag skulle köra hem.

Idag kommer en kompis hit som var med på visningen av vårt nya hus. Hon och jag delar samma udda intresse: Hemnetknarkande. Antingen förstår man precis vad det innebär och förstår varför man håller på med detta knarkande, eller så tycker man att Hemnetknarkarna har en skruv lös. Jag och min kompis är så fast i detta missbruk att det har hänt att vi, trots att vi haft en utekväll med vine and dine and disco, så har vi börjat diskutera hus och kollat på Hemnet ihop på våra mobiler! Där går ju gränsen, då borde man verkligen tas in på behandlingshem.

Hon älskade vårt hus så fort hon steg över tröskeln på visningen och hade en lång utläggning inför alla spekulanter nere i källaren om hur dåligt husets grund var. Henne ska alla ha med på visningar, hon kan skrämma bort vilka spekulanter som helst. Det ska bli så kul att visa henne att hon hade rätt, det här blev vårt drömhus.

5 kommentarer:

  1. Hahaha, bra kompis. Här är en hemnetknarkare till, har fullständig kontroll över alla objekt i Västra Götaland och Värmland, ganska bra på Skåne också som har många pärlor :)
    Gillar dina blommiga gardiner, jättemysiga.
    Ha en skön söndag
    Kram

    SvaraRadera
  2. Den där hissgardinen var ett jättebra tips! Behöver nya till köket. Vilken kul fest ni verkar varit på,:) Baccara minns jag så väl haha. Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Där är jag en periodare. Jag hemnetknarkar också, men bara ibland ;) Kram.

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha ha, hoppas ni har knarkat färdigt nu då;-)
    Nä, jag har inte fastnat i hemnetträsket, har nog tillräckligt med andra laster tror jag;-)
    KRam anna

    SvaraRadera
  5. Haha... låter som en bra kompis, kanske får hyra in henne då det är dags ;-)

    Alltid roligt att titta in till dig och se vad du har för dig...

    Önskar dig en fin kväll!

    Kram
    Helen
    www.vitaestilo.se

    SvaraRadera