fredag 4 oktober 2013

Det BRUKAr vara snyggt


                                              Mina nya fina Bruka-ljuslyktor!


Jag har även inhandlat de grönsakstavlor (se på väggen i hörnet) som jag fastnade för redan i somras på Blomsterlandet.

Jag älskar märket Bruka. Det finns en butik i stan där jag jobbar som nästan bara säljer Bruka-saker och det är ju himmelriket att gå in där. Jag brukar dock sällan köpa något, men inför flytten slog jag till på två underbara ljuslyktor. De är väldigt enkla och tidlösa i sin design och kommer att vara moderna även den dag jag tänder dem i mitt lilla krypin på äldreboendet.

I måndags, för att fira att vi skulle skriva på försäljningskontraktet av vårt gamla hus, åt jag och A lunch på en herrgård. De hade underbara bordsdekorationer. En gren murgröna som var dubbelvikt och stoppad i en enkel vas. Det knepet snodde jag rakt av när jag putsade mina egna murgrönor igår (se översta bilden). Nu ska jag gå en promenad och njuta av höstkylan! Sedan blir det kaffe med ljuslyktorna tända...

2 kommentarer:

  1. Verkligen fint kök Ni har nu!!! Ser så varmt, ombonat och hemtrevligt ut!! Önskar Dig en härlig fredag. Här ska nu packas för weekend med älskade maken till Stockholm och musicalen Spök! Fredags kram från Kate

    SvaraRadera
  2. Bruka har fina saker!! Så ombonat du fått det i köket!!

    Trevlig helg

    SvaraRadera