lördag 12 oktober 2013

Lata lördag

Nu har våra barn blivit så gamla att de faktiskt kan tänka sig att sova bortåt nio på helgmorgnarna. Himmelskt! Annat var det förr. Jag minns att särskilt sonen hade en rent olidlig förkärlek för att kravla sig upp 05.30 vardag som helgdag när han var i 2-3-årsåldern och kräva att få titta på Babar. Och inte nog med det, de där Babar-filmerna som vi köpte i något svagt, som vi trodde pedagogiskt ögonblick, skulle ju ses om och om och om och om igen. Jag hatar fortfarande Babar. Vidriga elefant!

Nu för tiden är lördagsmorgnarna bästa tiden på hela veckan. Fredagarna är ju bästa dagen, men just de första två-tre timmarna efter att man har stigit upp på lördagen är helt underbara, tycker jag. Jag kokar kaffe och jag och A som jobbar två olika tidningar läser våra tidningar i timtal och diskuterar vem som fick ta i de bästa nyheterna. Absolut inget av vikt händer i vårt hus på lördagarna före klockan elva. Jag hasar runt i en morgonrock jag fick från jobbet för tio år sedan med ingrodda otvättbara fläckar, tofflor på fötterna, håret på ända och mumlar: "Gud så gött!".

Igår smet jag in på Blomsterlandet under lunchen och jag höll på att göra mig Lyxfällan-olycklig för jag ville ha ALLT! Titta bara här:


    Världens läckraste metallhus! De blir jättefina med tända värmeljus på kvällen. 149 kr/st


                        Jättefin vit metallbricka. Fin prydnad till jul med ljus och granris.


                                                    Söta betonghästar. 129 kr/st


                                                                     Klocka 129 kr.


                                           Kortupphängare i form av en bur 129 kr.


                                                        Fina ugglor 79 och 89 kr/st


                                                       Vita vintriga ljuslyktor 29.90 kr/st

Men jag stod emot och inhandlade bara tre säckar ved för att vi skulle kunna få en brasa under fredagskvällen. Jag sparar mig nämligen till årets shoppinghändelse nummer ett som äger rum på torsdag! Ha en trevlig helg så ses vi lite senare idag.

1 kommentar: