lördag 15 juni 2013

Matt och fundersam

                                                      
                                                Både vackert och fult- på samma gång

                                                   
                                               Så här känner jag mig nu- helt matt

Idag var vi och tittade på ett hus som vi hade väldigt höga förhoppningar på. De infriades med råge vad gäller själva huset. Men det var också besiktigat och besiktningen visade på en del brister. Just nu är huvudet fullt av tankar. En besiktning ska man läsa. Noggrant. Den är inte gjord för skojs skull utan visar på vad som är fel på huset och kan behöva åtgärdas. Det gäller att inte låta sig förföras av ett supermysigt kök och en fantastisk trädgård.

Nu ska vi åka upp till vår sommarstuga och fundera. Dricka vin på altanen och prata. Plocka blommor och bara ha det skönt. Jag ska ta bilder inifrån stugan som ni nog får se i nästa inlägg. Just nu känner jag mig nog mest matt- för att leta hus, det är inget annat än ett mental maratonlopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar