onsdag 12 juni 2013

Bostadslös


                                                 Om fyra månader bor vi inte längre här

Idag har vi skrivit på försäljningskontraktet av vårt hus. Vi köpte det hösten 2001 och hösten 2013 kommer vi att flytta. 12 år har vi bott här, i detta, vårt älskade hus.

Jag tyckte om det så fort jag klev innanför dörren på visningen. Det hade den där atmosfären, stämningen, känslan, ja, det kändes helt enkelt som ett hemtrevligt hus. Nu är det inte längre vårt.

Det känns faktiskt inte ett dugg sorgligt. Här har vi bott färdigt. Nu ser jag fram emot att få ett annat hus, med den där speciella känslan, som man känner för speciella hus. Jag har varit på så pass många husvisningar vid det här laget att jag vet hur det ska kännas. Tyvärr känns det nästan alltid: "Nej, hit flyttar jag ALDRIG!!"

Nu har vi fyra månader på oss att hitta ett nytt hem, sedan är vi bostadslösa. Kanske dags att köpa oss ett militärtält och hitta ett bra ställe i någon park inför vinterstormarna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar