lördag 22 juni 2013

Äntligen!


                          Hemnet har jag tittat på måååånga gånger de senaste månaderna.

Vi har lagt ett bud på ett hus- och det har accepterats! På måndag ska vi skriva på köpekontraktet! Efter månader av letande på Hemnet, oändligt antal husvisningar och nästan lika många besvikelser. För ett husköp är för mig inte bara ett husköp. Det handlar om passion, hjärta och själ. Jag har försökt, verkligen försökt att få den rätta känslan för ett praktiskt hus (rysligt ord i samband med husköp). Ett hus som inte kräver så mycket skötsel, som bara är att flytta in i. Men jag gillar inte moderna, praktiska hus.

Jag vill ha vrår och prång, vitmålat trä, vackra gamla detaljer. Och det finns inte i nyare hus. Nu har vi lagt bud på- och kommer förhoppningsvis att flytta in i ett 30-talshus inom några månader. Och det är så fint! Vår kompis var med på visningen och hon sade efteråt: "Man kände redan i hallen att i det här huset trivs man!".

Huset har också allt jag har på min önskelista. Inglasat uterum, stort kök, L-format vardagsrum, vacker, gammal uppväxt trädgård och renoverat badrum och kök. Allt är naturligtvis inte perfekt, men det är inget som inte kan avhjälpas med hjälp av tapetrullar och vit färg. Flüggers råvit rekommenderas starkt.

I nästa inlägg ska jag visa er vårt nuvarande kök. Vi renoverade det när jag var höggravid med vårt andra barn. Det blev- precis som vår lilla flicka- helt perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar