tisdag 25 juni 2013

Hemnetknarkare

                            
                                 Underbart badrum, men vad ska man med två handfat till?
 

 
Sådana här hus finns bara i Storbritannien
 

                                                      Ett riktigt lantkök- i engelsk stil

Idag åt jag lunch med en av mina bästa vänner. Vi träffades när vi gick i samma föräldragrupp för 10 år sedan. Ni vet, när man ska börja lära känna varandra försöker man ta reda på ifall man har några gemensamma intressen. Vi hade båda samma missbruk, visade det sig snabbt. Och det var då vi fann varandra.
"Jag gillar att titta på hus..." mumlade en av oss en dag i början av vår vänskap.
"Vaa?! Men det gillar ju jag med! Fast jag ska inte köpa något."
"Nej, inte jag heller."

Så fort vi ringer till varandra tar det max 4-5 minuter, sedan har vi slagit på våra datorer och kollar på Hemnet och diskuterar husen genom luren.
"Nämen har du sett vad de ska ha för det där huset, med ett så skabbigt kök? Det får de aldrig!"
"Ja, och så har de olja som uppvärmning, det är ju en investering på minst 50 000-60 000 i en kamin."
Ja, så där håller vi på. Ibland åker vi till och med ut och kollar i olika bostadsområden i tittar på fina hus. Vi tittar så intensivt så att den som kör ibland har varit när att köra i diket.

Nu har jag förstått att vi inte är ensamma om att vara hus knarkare eller Hemnetknarkare. Och bara för att vi nu köpt ett nytt hus (yes, köpekontraktet skrevs på igår kväll!) så kommer jag inte att sluta att titta på hus. För en Hemnetknarkare går inte att avvänja. Tro mig, jag har försökt i mer än tio år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar