torsdag 27 juni 2013

Att säga ifrån

Igår var vi på Leos Lekland i Eskilstuna. Där hände en rätt tråkig grej. Min tjej som är 5,5 år försökte klättra upp på ett jättestort klättertält. Längst upp var en rutschkana som hägrade. Men en pojke, runt 7-årsåldern, ville klättra upp på samma ställe och kom inte förbi henne. Då såg jag hur han började hoppa på tältet längre ner ända tills min dotter tappade taget och föll, med ansiktet neråt.

Jag blev vansinnig och stormade fram och röt åt honom vad jag tyckte om hans beteende och att jag ville tala med hans föräldrar. Han sprang iväg och jag älgade efter! Väl framme hos hans mamma berättade jag, i ilsken ton och svart i ögonen, vad som hade hänt och, se, då hände något väldigt bra. Mamman  tog sin pojke i handen, ledde fram honom till min dotter och såg till att han bad om ursäkt. Sedan strök hon mig över armen och sade: " Tack, för att du sade till!"

Den pojken kommer att växa upp med bra värderingar och bli en ypperlig människa när han blir stor, det hyser jag inte det minsta tvivel om. Med en sådan mamma kommer han inte att kunna bli något annat.

Nu hägrar Eskilstuna Parken Zoo. Gode gud, giv mig styrka!


1 kommentar:

  1. Vad bra! Både det du gjorde och det mamman gjorde. Skönt att faktiskt kan hända. Hoppas din dotter inte slog sig alltför mycket.

    Kram kram

    SvaraRadera