lördag 2 november 2013

Typiskt


                            Tänk när det blir så här grönt igen vid sommarstugan! Aaaah!


                                                                   Vår fina stuga.


                                Gäststugan ska rensas upp på gamla möbler och fräschas upp till våren.

Är det inte typiskt? Vi har haft den finaste, längsta och varmaste höst på minst 10 år. Då har vi varit fullt upptagna med att packa och  flytta och komma i ordning i vårt nya hus så vi har inte kunnat vara en enda dag i sommarstugan. Gaaaah! Nu är den ju igenbommad och vattnet är avstängt till nästa vår. Jag vet att det finns de som har vinterbonade stugor så att man kan vara där året om, men för mig är vår sommarstuga starkt förknippad med sol, bad och lata dagar. För mig är det något alldeles speciellt och jag skulle inte vilja sitta där när höststormarna viner runt knuten.

Hua, är det inte jobbigt att ha både hus och sommarstuga? frågar många. Men jag tycker inte det. Allt blir så jobbigt som man gör det och vi gör verkligen inte ett dugg med vår stuga förutom att klippa gräset. Vi har inte tapetserat om en enda vägg trots att strukturtapeterna är flitigt förekommande i huset.  Till våren måste vi måla om den, gäststugan och förrådsboden, men husen är så låga så det kommer nog att gå rätt smärtfritt. Inte som när vi måste måla om vårt bostadshus, då lär vi få hänga som en apflock i skyliften för att nå.

Är du sugen på en sommarstuga så slå till! Jag längtar redan efter första vårdagen då jag får öppna ytterdörren och känna den där alldeles speciella sommardoften i stughallen. Då är det sommar för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar