fredag 8 november 2013

Nu är det dags!

I torsdags gjorde jag det! Köpte höstens första hyacinter! Jag älskar den blomman, allra finast är de precis när man köpt dem, innan de slår ut. Jag brukar sätta dem i fina koppar med grönmossa runt eller i min underbara träglashållare (vet faktiskt inte vad man kallar den) som jag hittade på Ica för ett par år sedan. Hyacinter köper jag sedan minst 6-7 stycken varje vecka fram till slutet på januari.

När jag tog ut en kopp som jag planterat en hyacint i för att ta en bild på, satte jag ner den i en grässlänt och såg att...jag ställt den på ett hav av grönmossa! Det var ju bara att plocka lite och sätta runt löken. Perfekt! Nu har jag gratis mossa hela vintern!


                    Den här träglashållaren (???) älskar jag. Inköpt för nästan ingenting på Ica.


                                           Ser ni grönmossan i gräset? Hurra!

6 kommentarer:

  1. Men sån tur med grönmossan! :) Ja, jag ha också köpt massa vita hyacinter OCH en vit amaryllis! ;)
    Tidigt kanske men men..... ;)

    Kuddarna var ju underbara ju! :)

    Kram Åse

    SvaraRadera
  2. Min favoritblomma under julen o jag har redan köpt flera stycken. Ha en mysig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Va härligt ned hyacinter!! Får jag med ta o köpa o piffa lite i köket iaf. Vardagsrummet är så upp o ner så där är ingen ide;)
    Ha en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Fint!
    Här får de vänta till advent närmar sig.. men snart så...
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  5. Hyacinter är en av mina favoriter. Doftar ljuvligt!

    Ha en fin lördag

    SvaraRadera
  6. Den träglashållaren skulle jag också vilja ha att ställa väldoftande hyacinter i...! Och gratis mossa är ju inte helt fel!!
    Önskar Dig en härlig lördag trots gråvädret, kram Kate

    SvaraRadera