torsdag 7 november 2013

Nya fynd!

Idag har jag gjort ett jättebra fynd! Jag och lillan åkte till Ikea imorse, åt frukost och pratade. Så liten hon är, fem år, är hon ändå ett väldigt trevligt utflyktssällskap. Hon sjunger och berättar om de små viktiga händelserna i hennes liv. Men hon kan också få horn i pannan, vilket visade sig när hon skulle in på Småland, Ikeas lekland.

När hon hoppade ur stövlarna upptäckte jag att hon, utan min vetskap, hoppat i dem i morse utan att ta på sig strumpor och utan strumpor får man inte komma in på Småland. Åh ack och ve! Hon skrek så jag tror det hördes till Lausanne i Schweiz där Ingvar Kamprad bor. Hon fick låna mina strumpor, men de var ju för stora "Så de kan jag inte ha, FATTAR DU VÄL!!" ylade hon.

Men ilskan ebbade snabbt ut när hon insåg att hon kunde stå upp i kundvagnen och låtsas att hon åkte skateboard. Man får inte roligare än man gör sig, verkade hon konstatera. Det var sedan jag gjorde mitt fynd.

Den heter Annbritt, är 50x30 cm stor ungefär, flätstickad, med träknappar och sååå mjuk. Jag slog till på två Annbritt rakt av. Så här ser mina fynd ut och så bra de kommer att ta sig ut i min soffa nu i vinter:


                                          Två superfina kuddar, 149 kr/st på Ikea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar