söndag 10 november 2013

Kärleken till väskor


                  Senaste väskinköpet, 149 kr i på Ullared. Jättefin, tycker jag.

En del älskar skor. Jag skiter fullständigt i skor, tittar aldrig på vad folk har på fötterna och mina egna byter jag sällan ut. Skor är något som är helt ointressant, tycker jag. Men väskor. Jag är nog lite väskbesatt.

Det började i Alingsås, som mycket annat. Alingsås, är som jag har skrivit tidigare en underbar gullig liten stad, ett riktigt mecka för den som är heminredningsintresserad. Och fikasugen. Jag och Hemnetknarkaren vandrade omkring planlöst och skulle snart åka hem. Då gick vi in i en minimal väskaffär och där var den! En underbar röd väska. Jag blev tokförälskad på stört.

MEN KÖPTE DEN INTE!!!! Ja, ni hör ju, självklart fick jag åka de sju milen tillbaka tre dagar senare och införskaffa den. Förälskelse kan man inte nonchalera.

Jag köper gärna väskor, men de får inte vara dyra. Många köper jag på Ullared för under 200 kronor. Skulle jag köpa en väska för 6 000-7 000 kronor skulle två saker inträffa:

1. Jag skulle se väldigt konstig ut när jag gick för jag skulle hålla den så hårt intryckt mot mig att jag inte skulle kunna andas, av rädsla för att bli av med dyrgripen.

2. Jag skulle inte kunna lägga så mycket pengar på en väska när andra människor inte ens har mat för dagen. Nej, jag skulle skämmas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar