onsdag 6 november 2013

En tråkig krasch


                                  En av krukorna finns inte mer. Stor vånda och nöd!

Yyyyl!! En av mina finaste krukor åkte i golvet igår kväll. Ja, skratta ni, men det här är allvarligt. En liten hand råkade komma nära och så var katastrofen ett faktum. Det finns mycket få saker som jag är riktigt fäst vid, men de här krukorna var en av dem. Jag har aldrig sett dem i någon affär efter att jag köpte dem och nu tillverkas de säkert inte längre för det är flera år sedan. "Jamen du kan väl köpa ett par nya?" kvittrade A  glatt. Om blickar kunde döda.

Jag var sur i flera timmar igår kväll för jag vet hur jag funkar. Nu kommer det att ta flera veckor innan det finns några krukor i fönstren för alla ska noga jämföras med de jag hade. Och då finns det inga som duger. Ja, ja, man får se det filosofiskt: mister du en kruka kan du alltid sätta dig och dreja en ny. Då vet du garanterat att den blir så ful så ingen vill gå i närheten av den och då får du ha den ifred. Så får det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar