fredag 31 oktober 2014

Framme i Stockholm!


Till vänster ligger hotellet, med röda markiser och till höger Ikea. Kan ju inte bli bättre...
 

Överallt är det Halloween-pyntat på hotellet till barnens förtjusning!

 Hotellrummet är enkelt inrett, men väldigt fräscht med ek och turkost.


Även badrummet får mer än godkänt.
 
Phuu, idag har vi åkt 40 mil, med avbrott för lunch utanför Laxå. Vi åkte in på en vägrestaurang som var sååå populär tydligen, för det var proppfullt med folk och i ett hörn sände en lokalradiokanal sitt program. Maten tog otroligt lång tid att få in, men det var det faktiskt värt, för den Biff Stroganoff jag beställde smälte i munnen. När jag tog kaffet visade det sig att stället fyllde 15 år och bjöd på tårta. Jag avstod dock och tänkte på jeansen, som nu är nära explosionsgränsen, efter allt gott vi ätit senaste veckorna.

När vi kom fram till vårt hotell Scandic i Kungens Kurva visade det sig att det hade absolut bästa tänkbara läge för en inredningsnörd, det låg nämligen mitt emot ett av Sveriges största Ikea, ungefär 35 meter mellan hotellentrén och Ikea. Inne på hotellet hade personalen pyntat jättefint med Halloween-prylar och det är så fräscht, för det har tydligen renoverats i år.

Nu ligger vi och samlar oss i hotellsängarna, jag och A med varsitt glas Chardonnay, inför ett besök på Heron City som ligger ett stenkast bort. Där finns det bowling, bio, spel och mängder av kul för barn. Det var därför vi valde det här hotellet. Och förresten, vet ni att ni som läser här inne är dubbelt så många för bara 6-7 veckor sedan? Jag har närmare 15 000 sidvisningar den senaste månaden och det är ju sååå roligt. Vad kul att ni tittar in! Nej, nu får jag återgå till familjen så ses vi lite senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar