onsdag 29 oktober 2014

Duktig!


Nu är min bil ren och fin. För första gången sedan jag köpte den i februari.

Hej på er! Hoppas ni haft en härlig dag, för det har vi haft. Eller, ja , härlig och härlig, väldigt arbetsam i alla fall. Jag är heeeelt sluut! Vi har tvättat, städat huset, städat båda våra bilar, handlat kaninmat, städat 4 kaninburar, tagit in sommarmöblerna och packat ihop studsmattan. Full fart hela dagen! Eftersom jag är lat som en kamel med artros så är detta tempo fullständigt uttömmande för mig. Nu har jag och A slappat hela kvällen, ätit kex och ost och druckit vin. Jag ska visa er världens finaste vinflaska imorgon. Och gott var det också.

Något som är skönt med att vara ledig är att man kan göra vad man vill. När man har handlat kaninmat och packat in sommarmöblerna, förstås. Igår eftermiddag lade jag och A oss i soffan och såg på "Bridget Jones dagbok". A var mycket skeptisk, men efter bara fem minuter skrattade han och såg ivrigt hela filmen till slut. Jag är en fruktansvärt tråkig människa som absolut inte vill se nya filmer. De kan ju vara dåliga och visa mordiska mord och blod och inälvor och benknotor och slem, Jag vill se filmer jag vet är bra. Nu ska vi därför förhoppningsvis kura ihop oss till "Mama Mia". Imorgon ska hantverkarna komma och börja installera kaminen. Hurra! Vi syns imorgon bitti!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar