torsdag 9 oktober 2014

Något oväntat


Jag såg i tidningen Lantliv att nästa nummer ska vara ett julnummer! Det går snabbt innan tomtarna ska stå här på byrån...

Sonen älskar att spela fotboll. Igår kväll kom han rusande och skrek att det skulle vara en film om Zlatan på tv, hans största idol, och vi bänkade oss i soffan, jag högst motvilligt. Det finns få kända svenskar som är så osympatiska som Zlatan, tycker jag. Han är alltid stöddig, kaxig och verkar oerhört omogen. Men oj, vad jag ändrade åsikt igår kväll!

Han var charmig, ödmjuk och man förstod faktiskt varför han betedde sig som han gjorde i vissa situationer. Han berättade om sin fattiga uppväxt, hur de andra, rikare barnen bara kunnat glida fram på räkmacka, men han och hans spelstil var tvungen att vara 10 ggr bättre för att passa in.

Och hans pappa hade byggt ett museum över honom i sitt vardagsrum och hade sparat varenda tidningsurklipp med positiva, ha, ha, omdömen om sonen, varenda match hade han inspelad. Ja, han hade till och med Zlatangardiner! Så detta måste jag ju se nästa onsdag, när nästa avsnitt kommer. Var det inte jag som inte såg på tv, och nu gör jag inget annat?

Nu har jag äääntligen fått mina köksgardiner också, som jag lämnade in för uppläggning för 2 månader sedan så ikväll ska de upp. Sedan är det heeelg! Ha en bra dag så ses vi lite senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar