torsdag 30 oktober 2014

Samvaro


Höstsolen är underbar just nu. Jag har köpt ljung och nya krukor till ytterdörren. Bollkryssen såg förfärliga ut efter skyfallen den senaste tiden.

Oj, oj, här fejas det minsann! Ikväll har vi bjudit hit en annan familj som vi lärt känna lite sedan vi flyttade hit till vårt lilla samhälle för ett drygt år sedan. Vi känner inte särskilt många här på orten ännu, men det får det bli ändring på från och med nu. Så ikväll bjuder vi på lite kvällsmat och förhoppningsvis blir det trevliga samtal om allt möjligt.

Varför bjuder man inte hem folk lite oftare och varför bjuder man, när man väl gör det, bara hem folk på helgen? Det är ju jättetrevligt att träffas mitt i veckan. Jag kan svaret på det: man är för trött. Jag är heeelt färdig när jag har jobbat en hel dag och slänger mig i soffan med min Ipad. Men livet är inte till för att slösas bort i soffan. Och gör man som vi, köper allt färdigt, så är det ju egentligen inte så jobbigt, utan mest trevligt.

Ikväll ska vi också packa för vår Stockholms-tripp. Det ska bli helt underbart att åka iväg några dagar. Vi ses!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar