lördag 18 oktober 2014

Frågor & svar


En finkofta jag köpte till min lilla tjej för 89 kronor på Ullared.



En tomte och en fin lykta till jul köpte jag också.

När man har svårt att hitta på något att skriva om får det helt enkelt bli extremt navelskådande som gäller...

1.Vad är det sämsta beslut du någonsin tagit?
Jag tackade ja till ett jobb som snabbt utvecklades till en mardröm. Jag skulle ha förstått att det skulle bli så, men jag trodde verkligen att om folk bara får lära känna en så ska de börja gilla en, men alla funkar ju inte så. Det slutade inte bra för någon av de inblandade och med facit i hand så var beslutet att hoppa på det jobbet riktigt dåligt.

2. Hur är din sinnesstämning just nu?
Lugn, utvilad och glad. Vi har precis ätit en lugn frukost, vi ska iväg och välja klinkers till golvet runt vår nya kamin och sedan ska barnen sova över hos våra föräldrar. Det kommer att bli en jätteskön helg för mig och A!

3. Har du någon ouppfylld dröm?
Jag skulle vilja starta ett eget fastighetsbolag. Alltså köpa ett hyreshus och hyra ut lägenheter. Jag besökte till och med banken för ett par år sedan för att se om den drömmen gick att förverkliga, men det var mitt under brinnande finanskris, så det blev inget av det. Men det är en dröm jag fortfarande har.

4. Vad är din bästa egenskap?
Jag är extremt otålig. Ibland tror jag att jag har raketbränsle istället för blod i ådrorna. A säger att jag har näbbmusblod. Det gör att jag får saker att hända extremt fort och får mycket tid över till annat.

5. Vad är din sämsta egenskap?
Min otålighet. Jag blir sugen på att göra en grej och gör den. Jag har köpt allt från hästar till konstverk på Bukowskis på bara ett infall. Men man känner sig rätt viktig när man sitter där och viftar med näven i vädret på Bukowskis i alla fall, ha, ha... Tavlan sålde vi när vi skulle köpa vårt första hus.

6. Vad gör du om 10 år?
Jag har flera ouppfyllda yrkesdrömmar som jag hoppas ha hunnit med. Privat hoppas jag att det ser likadant ut som idag. våra vänner får vara friska, vi får vara friska, vi har förhoppningsvis renoverat vårt kök och har kvar vår sommarstuga.

Nej, nu ska jag hoppa i kläderna och sticka till kakelbutiken med A. Håll tummarna för att han fattar att jag har bäst smak. Annars kan det här bli tröttsamma kommande timmar...




1 kommentar:

  1. Fina fynd du gjort i Ullared trots eländet. Kul att få veta lite mer saker om dig, kram Suss

    SvaraRadera