lördag 11 oktober 2014

Så är vardagen


Antingen får man räta upp kameran, eller så får man acceptera en sned bild....

Brukar man inte säga att om man rensar sin garderob och hittar kläder där som man inte använt på ett år, så ska man slänga dem, för man lär inte använda dem igen? Igår var en sådan "garderobsutrensningsupptäckt" för mig. Jag har det senaste året väntat på att vissa saker i mitt liv ska förändras, men igår, när jag satt i bilen hem så kände jag bara att nej, det kommer inte att förändras, det här är normalläget. Och då får man ju acceptera det, eller verkligen göra en förändring. Och jag har äntligen bestämt mig. Jag är nöjd. Det blir ingen livsförändring.

Idag händer det roliga grejer. Jag och sonen ska åka på en Rubiks kub-mässa och se en massa tävlingar bland världseliten i Rubiks kub. Sonen älskar att trixa med sin kub, så han är eld och lågor. Jag, som då är ofattbart trög, har aldrig ens lyckats får tre lika färger på en rad, så jag hänger bara med som sällskap. Att bara vi två åker beror på att A och svärfar äntligen ska sätta upp skyddande skivor för väggarna i vår källare. Den var ju isolerad förut, men i besiktningsprotokollet påpekades det att isoleringen var felaktigt gjord och måste bort. Men lite perforerade vita skivor är i alla fall snyggare än den råa betongen.

Regnet hänger  i luften och det är alldeles grådaskigt ute. Det blir en bra lördag att gå på mässa på.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar