tisdag 14 oktober 2014

Inte överens


Så här ser kaminen ut idag....


...och så här ser den ut som vi ska installera. Skillnad, eller hur?

I helgen är jag och A barnlediga. Våra föräldrar ringde och frågade om de fick passa barnen. Underbart, både för barnen och oss. Och för våra föräldrar, ha ha! Men vad ska vi hitta på? jag och A tillbringade halva kvällen igår med att försöka komma överens.

Han vill åka iväg någonstans och bo på hotell och äta gott. Men bor man på Västkusten finns det ju en uppsjö av ställen. Små söta kusthotell till stora konferenskomplex. Problemet med det förslaget är ju att det är rätt dyrt. Jag föreslog att vi skulle vara hemma och laga trerättersmiddag, prata lääänge och se en film. Problemet med det förslaget är bara att ingen av oss kan laga mat.

Vi kom inte överens om någonting för plötsligt fiskade A fram Ikea-katalogen och började titta på soffor. Han har ju absolut fått för sig att vi ska ha en myshörna framför vår nya kamin istället för bord och 6 stolar som står där nu. Han fick dessutom med sig barnen på detta, så lillan hjälpte honom att mäta och var eld och lågor över något som hon kallade: "Minisoffor". Fråga mig inte vad det är, men det låter inte särskilt snyggt. Det blir en hård kamp för att få behålla matsalsmöbeln, det känner jag redan. 


3 kommentarer:

  1. Nä, ibland är det inte lätt att komma överens.
    Men kanske kan ni gå ut och äta hammavid, eller åka o hämta mat och ha det skönt hemma. så kan du servera maken vin och övertala honom om att matsalsmöbeln är bästa lösningen?;)
    Fast det låter mysigt med en soffa där vid elden, det måste jag medge;-)

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha... Lycka till med Din kamp! Men jag håller nog på makens förslag vad det gäller helgen...
    Kram Kate

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder!!

    Önskar dig en fin dag!

    Kika gärna in hos mig! Jag säljer egendesignade armband till bra priser i mitt uf-företag!

    SvaraRadera