tisdag 10 juni 2014

Vardag


Jaha, så var vardagen igång igen. Men den kan ju vara väldigt bra den med. I kväll hade dottern fotbollsträning och samtidigt hade sonen fotbollsmatch och jag körde som om jag hade ett koppel rabiessmittade kameler efter mig från jobbet för att hinna se i alla fall en liten stund av deras prestationer. Blev jag tackad för det? Icke. Sonen undrade surt varför jag sett på lillans träning, det gjorde ju att jag inte hade sett så mycket av hans match. Varför se på Häcken BK när man kan se på Zlatan, var väl innebörden, ha ha!

Jag har lovat mig själv att börja plocka bort mer på kvällarna så att det inte blir en sådan röra innan helgstädningen tar vid. Hittills, ja, det har gått en dag sedan jag avgav löftet, så ser det rätt prydligt och snyggt ut här hemma. A påstår att han alltid plockar bort så han behöver inte ge något sådant löfte. Hmm.

Nu har jag bara två veckor kvar tills semestern tar vid. Sååå härligt! Då ska jag äntligen få tid att gå i alla heminredningsbutiker som jag suktar efter. Jag har ett par favoriter som jag inte besökt på ett halvår, gaaaah! Har ni en massa planer för semestern?


På semestern hoppas jag att vi ska vara vid den här stranden vid stugan ofta.


Det ser nästan ut som om det är i Grekland.


Ljuvliga sommar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar