fredag 6 juni 2014

Blomsterprakt

När vi var och tittade på vårt nuvarande hus i juni förra året, minns jag att jag tyckte att trädgården var helt fantastisk, men jag rös av ångest över att behöva sköta den. Nu, när vi tagit bort hälften av alla rabatter, har vi ändå 30-50 olika blommor och buskar i trädgården och jag tycker faktiskt att det är underbart! Det är så vackert och det luktar helt fantastiskt på morgnarna när jag går ut för att mata kaninerna.

Vi har en buske strax utanför yttertrappan som doftar något makalöst, jag tror att det är en jasmin (??). Jag skulle kunna stå med näsan i blommorna på den och bara snusa halva dagen. Och minsann, det har visat sig att vi har rosor som växer bland syrenerna och helt amazing vallmoblommor! Man tror nästan att de är konstgjorda för de är så överdådiga.

Vem skulle väl ha trott att jag, trädgårdshataren numero uno skulle sitta här med ett helt hav av blomsterprakt och njuta så? Jag ska inte förneka att jag egentligen helst skulle vilja ha bara en stenlagd gång, en slät gräsmatta och tre blomkrukor vid yttertrappan. Det vore mest praktiskt. Men nu är inte vår trädgård praktisk utan alldeles, alldeles...underbar. Och jag är såååå lycklig!



Busken till vänster är en jasmin (??) och blommorna luktar så gott att man bara vill stå där och aldrig sluta lukta.


Vallmo, en sagolik skönhet.

2 kommentarer:

  1. Ja, det är ju det jag säger, jag blir sotis så jag blir grön i ansiktet.. ;-) Urfint, var glad för det där, kommer ta ett tag innan jag får det sådär prunkande (även om det fanns lite grann som tur var)!

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt vackert! Jag älskar uppvuxna lite vildvuxna trädgårdar och tycker att platta gräsmatte trädgårdar är hur tråkiga som helst. Men så är jag inte husägare heller och behöver inte sköta om eländet ;) Önskar dig en toppendag! Kram Anna

    SvaraRadera