lördag 14 juni 2014

Ett superbra filmtips!


Här, i hallen, ville jag helst sitta, när det var som mest spännande i filmen. Jag är en riktig fegis!

I eftermiddags struntade vi i den härliga solen och stängde in oss i vardagsrummet med neddragna persienner. Dottern var på kalas och då ville sonen, som var lite krasslig,  ha hemmabio. Och vilken film han hittade! Helt otroligt bra! Den hette Nonstop och kom ut relativt nyligen med Liam Neeson och Julianne Moore i huvudrollerna. Såååå spännande så jag höll på att krevera i soffan!

Den handlar om en deprimerad, alkoholiserad FBI-agent som arbetar som säkerhetsvakt på ett flygplan och väl uppe i skyn händer en massa otäcka saker. Se den, se den! Det är sällan man ser filmer som är så spännande så hjärtat håller på att hoppa ur kroppen på en, men den här var faktiskt precis så bra. Dessutom älskar jag Liam Neeson. Han och Morgan Freeman är mina absoluta favoritskådisar. Allt de gör är bra. Kanske inte alla filmer, men de spelar alltid så bra, tycker jag. Och så älskar jag Tom Cruise. En av mina favoritfilmer med honom är Jerry Maguire. Riktig feel good-film. Jag har nog sett den minst 10 gånger och kommer säkert se den minst lika många gånger till i livet.

Så om du vill se en riktigt, riktigt spännande, hoppa bakom soffan och bara vilja dö-film så se Nonstop!

3 kommentarer:

  1. Men tusentack för det tipset, toppen!!! Den filmen ska jag försöka se i TV-soffan redan i kväll :)

    Önskar dig en fin söndag!

    Kramiz aka

    SvaraRadera
  2. Gillar du Liam Neeson, så ska du se "Taken" :)

    SvaraRadera