torsdag 5 juni 2014

När det gror igen


Jättefina metallyktor för 15 (!!) kronor. Rusta.


Fin vas till sommarblommorna. Rusta.


Trälådor, 159 kronor st. Rusta.

Gror det igen hos er ibland? Jag tycker att de flesta jag känner är väldigt renliga, ordentliga människor. Alltid när man kommer hem till dem är det plockat och fejat och fint.  Jag och A är också renliga, men ibland är det bara hopplöst att hålla riktig ordning. När man jobbar och kommer hem kl. 18.00 på kvällen, inte känns det som om man har lust att moppa golvet då precis. Men nu är jag ledig i tre dagar och då ska moppen få arbeta!

Igår var en härlig kväll. A jobbade sent, lillan sov över hos mormor och morfar och jag och sonen hade hemmabiokväll. Först åkte vi och köpte precis det vi ville ha i affären, chips, dricka och mängder av choklad. Sedan såg vi en jättebra gammal actionfilm med Sylvester Stallone. Sonen är snart 11 år och det är så skönt att ha en egen kväll med honom då och då. Det är nästan som att prata med en vuxen.  Ikväll är lillan hemma igen och har fått en visselpipa av sin mormor och morfar. När den ljuder är det inte som att prata med en vuxen precis.

Nu har vi precis kommit hem efter en tur till McDonalds och ett köpcentrum. Barnen tittar på dataspel och jag tittar på heminredning och alla blir nöjda! Nej, nu ska jag sätta mig och slappa framför tv:n och ladda inför dusten med moppen imorgon!


2 kommentarer:

  1. Rusta har mycket fina grejor o jättebra priser. Vilken mysig kväll ni hade du o sonen, det där kan jag sakna nu när barnen är stora. Fast det är väldigt mysigt också :)
    Ha en härlig helg
    Kram

    SvaraRadera
  2. God morgon :) haha, känner igen det där. Ibland städar och fixar jag men så vips en timme senare känns det inte lika glammigt längre. Hoppas du får en fin fredag, kramen

    SvaraRadera