lördag 14 juni 2014

Rosor med taggar


Vår fina, men vildvuxna rosportal.


Så här vackra rosor kan jag plocka in från den.



Vi har en rosportal som leder in till en stenlagd uteplats, där jag har mina kaniner. Den är fantastiskt frodig och rosorna är stora och mörkröda. Men frågan är om man behöver sköta den? Jag ska klippa av lite kvistar för den är verkligen vildvuxen, men det är så överväxt med andra växter runt den så man kan knappt se att lägga på gödning eller något alls.

Men att kunna plocka in rosor lite då och då i huset är ju helt fantastiskt. Vi har fler rosbuskar runt om i trädgården har jag märkt så jag går och knipsar av lite blommor från dem, då och då.

Igår kväll, när vi ätit, fick jag syn på grannen som var ute i trädgården. Vi bjöd in dem på ett glas rött och timmarna bara svepte iväg. Jag minns inte riktigt vad vi pratade om, men ett utspillt rödvinsglas (mitt) och tjutande skratt ingick i alla fall. Nu ska jag sätta mig med min sjukling till son och kika på en film. Han har så ont i sitt ben så att han knappt kan gå, stackarn. Jag hoppas att det bara är en sträckning eller växtvärk. Ha det så gott så ses vi senare idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar