onsdag 5 februari 2014

Tröööööött...


Nyinköpt blomma till köksfönstret, i brist på annat att visa...

Är det bara jag som är sååååå trött på kvällarna när man kommer hem från jobbet? Gaaaah! Det måste ju ha med årstiden att göra. Jag kan inte minnas att jag brukar vara så här trött i juni. Att gå upp på morgnarna ska vi inte tala om. En vacker dag kommer jag att bli liggandes kvar i sängen, jag lovar, en sådan pina går inte att uthärda hur länge som helst. Min enda tröst är att grannen verkar gå upp ännu tidigare än jag. Jag är så nöjd varje gång det lyser på morgonen i deras hus när jag famlar efter gröten. Skadeglädje är en kraft som icke ska förringas.

Annars har det faktiskt varit en riktigt bra vecka. Imorgon är det lunch med arbetskamraterna på restaurang, så kul! Sedan är det fredag innan man vet ordet av med bilinköp och fredagsvin och sedan lördag och mello! Ja, nu blev jag helt plötsligt pigg när jag kom att tänka på så roliga saker. Tänker jag på hur tidigt grannen tvingas gå upp, blir jag nog ännu piggare...


4 kommentarer:

  1. Ha ha ha... Tur du inte har mitt yrke då eller mjölkbonde... ;) Själv är jag hyfsat morgonpigg, trots tidig start på arbetsdagen. Dock inte just nu när jag är lite klen...
    Onsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  2. Känner igen míg. På mornarna får jag kravla mig upp ur sängen. Ingen ork, ingen energi. bor på landet så det är totalt mörkt ute oxå. Kvällarna är jag som en zombie. Zzzzzzzz. Längtar till våren, ljusare tider och mer energi.
    Härligt att se det positiva och ha lite att se fram emot.
    Själva så åker vi iväg och åker skidor i helgen.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Även jag känner igen mig, speciellt dom dagar jag ska befinna mig på Bageriet kl 04.00 och då behöver gå upp 03.10 för att hinna. Trodde igår kväll att jag drabbats av narkolepsi ett tag. Hoppas det blir lite sol, takdropp och mera fågelkvitter snarast.

    Ha det fint.
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Han kanske inte gått och lagt sig? ;-)
    En trötter här också..

    SvaraRadera