lördag 22 februari 2014

En härlig afton!


Jag köpte en jättefin vårig tulpanbukett igår.


Nystädat inför festkvällen.


Jag och A laddade upp med lite kaffe innan bowlingen.

Kände ni att det var vår igår eftermiddag? Solen sken, fåglarna kvittrade och det var inte precis varmt, men milt i luften. Vi åkte och spelade bowling med barnen på eftermiddagen, som jag vann. Jag har ett läge när det gäller bowling. Jag kan endast slå rakt fram, i mitten. Tyvärr gör ju det att jag ofta får 9 poäng, men sällan strike. Och eftersom jag bara kan slå rakt fram, i mitten, får jag ju inte med mig kägeln som står kvar i andra slaget. Men som sagt, jag tog hem segern till de övrigas förtret i alla fall.

När vi satt där på bowlingen och åt hamburgare kom vi på att vi hade en massa vin och öl hemma. Vi frågade grannarna om de ville komma över på ett glas och lite snacks och snack. Vi satt och bubblade fram till midnatt. Jag spelade sköna låtar på Spotify (jag tyckte att de var sköna, de andra tyckte det var seg gammal smörja, obildade sällar) och så dansade vi (jag dansade, de andra såg mest med förfäran på mina moves). Men det är ingen fest utan dans tycker jag så då måste någon offra sig när riktiga gamla godingar spelas. En riktigt trevlig kväll!

Nu laddar jag för nästa fest. Ikväll kommer nämligen Hemnetknarkaren hit med sin familj. Då ska jag spela nya sköna låtar och låta parketten vibrera under mina danssteg! Olé!

2 kommentarer:

  1. Ha ha vilken härlig kväll ni/du hade.... Grattis till vinsten och vilken tur att du bara hamnar i mitten och inte i rännan som jag. närdet spelas bra låtar måste jag också dansa om jag så får göra det själv. Ha en trevlig kväll ikväll också.
    kram helena

    SvaraRadera
  2. Låter som en rolig kväll :) tack för att det är fler som tänker som jag om ledigheten.
    Nu får du ha en trevlig dag och kväll med klackarna i taket :)
    Kram

    SvaraRadera