söndag 23 februari 2014

Att njuta en smula

Imorse åkte jag iväg, helt inställd på ett besök i en av Västsveriges största loppisar. Men när jag kom fram, efter en halvtimmes bilfärd, var den STÄNGD och öppnade inte förrän till påsk. Ååååh, så besviken jag blev! Där satt jag i grårusket och glodde ut på ett grått fält. Vad skulle jag nu hitta på?

Jag åkte några kilometer till och hamnade i Grebbestad och gick in på ett café. Jag tänkte bara ta en snabb fika och sedan åka hem igen. men så surfade jag in på en artikel som du kan läsa här. Den handlar om att man ska jobba mindre och må bättre. Ja, nu vill ju inte jag jämföra min familj med ett jobb, men det fick mig att tänka till lite. Barnen leker med kompisar och bryr sig nog inte om jag kommer hem en timme senare och A...ja, han är vuxen och har OS på tv. Han är mer engagerad i Charlotta Kalla än i sin fru just nu, ha ha!

Så jag satt länge med min ostfralla och kaffe. Och köpte semlor och tårtbitar med mig hem till fikat med svärföräldrarna i kväll. Jag gick också en sväng bland de fantastiskt trähusen i Grebbestad. Åh, där skulle jag vilja bo! 


En stund för mig själv. Inte så dumt.


Hur vackert får ett hus bli? Ett riktigt drömhus!


Tänk att ha en så här fin liten sommarstuga...

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att du tyckte vårt hus var fint. Va paff jag blev att se det här :-)

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, vad kul att det var just ditt hus jag fotade. Du är verkligen en riktig lyckost!

    SvaraRadera
  3. Tack, ja västkusten är fantastiskt :-)

    SvaraRadera