måndag 24 februari 2014

Det luktar bränt


Den här lampan från Mio är så sjuuukt snygg! Dock lite för stor för vårt hem.


Läckert vardagsrumsbord till sommarstugan från Mio.

Efter en galet, hektisk, men fantastiskt spännande dag på jobbet, kom jag hem till ett tomt hus. Barnen och A är och firar svärmor som fyller år idag. Själv fick jag jobba över med galet, spännande grejer och hann inte fira. Men vilken lyx det är med ett tomt hus för sig själv i några timmar! Ingen som skriker att de har bajsat, kräkts eller absolut vill att man ser på Scooby-Doo från 1972 med dem igen för 342.a gången.

Idag har jag varit utanför dörren på jobbet i exakt 11 minuter, för att köpa lunch, men det sägs överallt att det är vår. Tänk vad skönt om det är sant!

Imorgon kommer lönen och jag har en lista med grejer som jag vill spendera den på, men så kom jag ju ihåg (huuur kunde jag glömma???) att jag och Hemnetknarkaren om exakt en vecka är på Ullared. OH. MY. GOD. Det luktar bränt. Det är min plånbok som brinner vid blotta tanken på hur välanvänd den kommer att vara nästa måndag.


6 kommentarer:

  1. Härligt med lite egentid!
    Min plånbok luktar fortfarande bränt efter eldsvådan i den igår då jag totalt, komplett, huvudlöst, gick in i en inredningsbutik och gick fullkomligt banans där inne. Hittade en SÅ fin snyggaste spegel och lite annat fint! SÅ nöjd, men såå pank... suck ;-)
    KRAM!
    Judita

    SvaraRadera
  2. Haha... vilken härlig beskrivning på den egna tid!
    Vad spännande med en Ullared tur, nu var det länge sen jag var där..

    Kram
    Helen
    www.vitaestilo.se

    SvaraRadera
  3. Håller med! Gillar den lampan med:)
    Ha ha ha, bäst du använder dem innan de brinner upp då;-)

    SvaraRadera
  4. Men å vad skoj, jag ska dit om en månad =)
    Så roligt att bara svansa omkring inne på Gekås och kunna handla det man vill, man blir lite köptokig.
    Ha en fin dag, kram.

    SvaraRadera
  5. Och min plånbok hinner aldrig lukta bränt, för det finns inget i den som kan fatta eld.... ;)
    Härligt med egentid. På min lediga dag ligger jag alltid kvar i sängen och väntar på att "sista" personen ska stänga och låsa ytterdörren. Då kliver jag upp och laddar morgonkaffet... Bästa stunden på hela lediga dagen!!
    Tisdagskram från Kate

    SvaraRadera
  6. Hehe, ta med en brandsläckare!
    Rackarns snyggt bord du fångat på bild!

    SvaraRadera