måndag 24 februari 2014

Ointelligent?


Titta vad det spirar (ja, även av ogräs) runt ljuslyktan på gräsmattan!


Snaart kommer krokusen blomma!

Apropå Mellon i lördags. Vi hade väldigt kul åt Linda Bengtzings text som var något av det värsta pekoral jag hört, tror jag. Så här lät några textrader: "Res mig, jag står still...Ta mig, jag står still...jag vill vara jag som jag var när jag log". Eeeeh, "Jag vill vara som jag var när jag log"? "Ta mig, jag står still"?

 Vadå ta? Vad menar hon? Ska den hon sjunger om hoppa på henne mitt på typ torget för att hon står still, eller? Helt obegriplig text. Och hon verkade, även det obegripligt, själv förvånad över att hon inte gick vidare. Ja ibland räcker det inte med att stå still (vilket hon tyvärr inte gjorde en mikrosekund på scenen) för att folk ska ta och rösta på en.

Detta var ju helt i klass med "Jag vill plocka körsbär i din trädgård" som förövrigt är en väldigt underskattad schlagerlåt som jag gärna trampar takten till på varje riktigt bra fest. Jag kommer dock aldrig, och det kan jag lova, sätta på "Ta mig" på någon fest. Eller varför inte? Man skulle ju absolut få sig ett riktigt gott skratt.


1 kommentar:

  1. Mellon är katastrof. fattar inte varför man ens tittar. Å tittar det gör jag ju. Förut såg man fram emot den enda och den stora Schlagerfestivalen med en massa olika länder där alla sjöng på sitt eget språk. Nu har vi x antal tävlingar här hemma plus en andra chansen tävling och sen den stora som korar sveriges vinnare och sen är man så jäkla less på den stora. Där alla förövrigt sjunger på engelska. Skitlåtar i vår svenska är det oxå. Inte många man känner skulle och borde representera sverige som land. Usch. Katastrof. Men ändå så tittar jag :-/
    Nu har jag gnällt lite på morgonen oxå.
    Kram ha en fin dag och jag förstår dig helt.

    SvaraRadera