torsdag 20 februari 2014

Att vara en superhjälte


Vår stuga på Gustavsviks camping.

Fint och fräscht inuti.



Föräldrasovrummet.



Lek och Buslandets maskot gjorde stor succé hos Lillan.

Nu är vi hemma igen från våra två dygn i Örebro. Ja, Gustavsviks vattenland gick verkligen inte av för hackor. Tyvärr började vår vistelse där lite skakigt. Jag saknade ju badkläder och frågade efter en baddräkt. Jo, de hade en, men som högst i strl 40 och den kostade 500 spänn. Passade inte den fick jag ju sitta i receptionen i flera timmar medan övriga familjen förlustade sig.

Men jo, jag kom i den. Hur den såg ut? Ja, det är jag lite osäker på. De två manliga medlemmarna i familjen avgav nämligen två olika omdömen: A tyckte att jag såg ut som en superhjälte i den och sonen tyckte att den var för liten. Jag valde att tro på A.

Sedan var det dags att utforska Vildforsen. Det var en jättestor rutschkana som landade i olika bassänger. Jag hoppade i, for iväg som en fläsksvål, ihärdigt tjutande....och FASTNADE!! Det är sant! På något udda sätt råkade jag fara runt och kom liksom inte vidare utan for runt, runt i rutschkanan på samma ställe, medan paniken kom. Folk hoppade ju i rutschkanan med ungefär fem sekunders mellanrum och om jag låg där som en stoppkloss skulle jag ju säkert snart ha tre feta Växjö-bor som krossade mig. Jag fick ställa mig upp och hoppa, tyvärr inte som en superhjälte utan mer likt en bäver rakt ut i bassängen. Öh, jag åkte inte Vildforsen mer den dagen utan satt stillsamt i barnpoolen med lillan.

Sedan var det dags att duscha och åka vidare. Då insåg jag att det nog var sonens omdöme som var mer sant för jag höll på att inte komma ur baddräkten. Den satt som ett ålaskinn! Lillan skrattade så att hon tjöt medan jag föga graciöst fick slita i flera minuter, så att det knakade i sömmarna, innan jag fick av mig åbäket.

Därefter  åkte vi till Lek och Buslandet. Det var verkligen en hit för barnen och jag satt i en soffa så att jag garanterat inte skulle fastna och skämma ut mig. Nu ska vi ta hand om all tvätt och all post och allt annat som hopat sig här hemma, men vi syns lite senare!

2 kommentarer:

  1. Jag skrattar också när jag nu ser detta framför mig, ha ha! Tycker du var tuff ändå som tog på dig baddräkten. Och 500 spänn! Men vad gör man inte för sin familj?!


    SvaraRadera
  2. haha superhjälte, ja det var du ju som ställde upp så för familjen:) Kram Pernilla

    SvaraRadera