onsdag 24 juli 2013

Släng, släng, släng...




Idag har jag bara hunnit jobba och inte ta några nya bilder så jag visar lite vyer från vårt nuvarande badrum igen. Jag har sagt till mig själv att den 1 augusti, då börjar vi packa. Och då börjar den stora utrensningen. Jag har vaser, gardiner, dukar, byråer, ja, mängder av fina saker- som jag aldrig någonsin använder. Varför ska de försmäkta i mina mörka gömmor när de kanske kan förgylla livet hos någon annan?

De närmaste dagarna ska jag fota en massa möbler och lägga ut på Blocket. Då ryker förmodligen även en del möbler vi faktiskt använder idag. De får helt enkelt inte plats. Det stora fina vita skåpet ni ser här på bilderna är ett av de som är i farozonen. Jag har räknat och jag har minst fem stora vita skåp. Men jag har alltid resonerat som så att vita skåp, det kan man aldrig få för många av.

När jag börjar packa ska jag spela den här låten: http://www.youtube.com/watch?v=5y_KJAg8bHI. Då kommer jag få rejäl fart. Har ni hört den? Jag kan inte sjunga och dansa, i alla fall inte nykter, men den här låten får mig att göra både och.

3 kommentarer:

  1. Hej Jenny!
    Tack för besöket hos mig:)

    Ja, visst är Strömstad en underbar stad! Vi åker upp flera gånger om året. Min bonusdotter och hennes kompis trodde vi var i Norge när vi handlade på Eurocash, de hörde norska överallt, hihi!

    Vilket fint hus ni har, kikar gärna in igen!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Oj, vilket stort badrum!! Så luftigt!
    Rensa är alltid bra att göra, i synnerhet när man ska flytta. Jag har lärt mig att göra det utan min man, han ska annars spara på en himlans massa;-)
    Lycka till med rensningen=)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Vilket fint och lyxigt badrum. Tittar in hos dig och hittar en fin blogg . Kul! Klart man ska rensa ut eller ge bort sånt man inte behöver. Skulle behövas här med. Ha en bra dag! Kraaam Pia

    SvaraRadera