onsdag 3 juli 2013

A big no-no!

I min familj är det jag som är mest heminredningsintresserad. Men ibland kommer min man med förslag och i 99 fall av 100 är det något som jag aldrig själv skulle ha tänkt på och i 99 fall av 100 är förslagen väldigt bra. Som igår kväll, när vi satt och diskuterade vad vi skulle renovera i huset under september månad. Vi får tillgång till det 1 september och flyttar inte in förrän 1 oktober, just för att kunna renovera lite grann.
"Varför lägger vi inte in en heltäckningsmatta i sovrummet?" sade han.


                                                                   Inte så dumt, va?

Heltäckningsmatta??!? Det har alltid varit ett big no-no i min värld. Kvalster, otorkbara fläckar, smulor, LÖSS, kanske gömmer sig i den där mattan när man stoppar ner tårna. Huuua!
Men så började jag fundera. idag är det en fruktansvärt ful plastmatta i sovrummet som säkerligen blir iskall på vintern att stoppa fötterna på. Dessutom är golvet ganska vint och snett så det måste riktas upp för att man ska kunna lägga trä- eller laminatgolv där, men en heltäckningsmatta, det skulle fungera ypperligt.

Så nu har jag surfat på nätet och sett att heltäckningsmatta i sovrummet, det är en het trend i inredningen. Så det ska vi nog faktiskt prova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar