torsdag 4 juli 2013

Ny köksmöbel

I vårt nya hus kommer vi inte att få plats med vårt nuvarande köksbord. Något underligt eftersom det nya köket är betydligt större (så skönt med ett stort kök!) än det vi har nu. Tyvärr är det väldigt illa planerat. Det har skåp på alla väggar och utgång till uterummet på en vägg. Det innebär att det bara finns plats i mitten av rummet och då blir det snyggast och mest utrymme kvar om vi säljer vårt nuvarande bord och satsar på ett runt istället.


                               Så här ser vårt nuvarande kök och köksmöbel ut. Köpt på Mio för 13 år sedan.

              Den här gruppen, Mora från Mio Möbler (3990 kronor), tycker jag var väldigt snygg.

Jag har kikat runt på lite nya köksmöbler och den på bilder här ovanför, Mora, tycker jag var fin. Det finns ett mycket snarlikt bord på Ikea för samma pris, fast då har det en iläggsskiva. Men jag tycker inte att det är så snyggt att ha en rand i mitten av bordet 362 dagar om året bara för att man ska kunna lägga i en iläggsskiva de återstående dagarna på året.

Vi får se vad vi fastnar för. Att köksmöblerna ska vita är dock redan bestämt, är fasligt trött på mitt nuvarande mörkbruna bord, även om det har varit väldigt praktiskt under småbarnsåren. Vi kommer inte att få plats med alla våra  möbler i det nya huset så vi kommer att få sälja av en del på Blocket de närmaste månaderna. Det ska bli skönt att rensa och bara ta med sig det vi verkligen gillar. Nu ska vi åka och titta på heltäckningsmattor!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar