måndag 22 juli 2013

Besatt

Antal timmar jag sov i natt: 3,5. Jag brukar klara mig med väldigt lite sömn så jag blev inte trött förrän arbetsdagen var slut. Nu känns det däremot som om en långtradare parkerat över mig. Men semester gör uppenbarligen hjärnan slö. Jag kom knappt ihåg hur jag loggade in på jobbdatorn imorse.

Jag har fått ett nytt intresse: att maniskt surfa på Hemnet efter hus på Österlen. Jag är helt besatt! Och det finns faktiskt en hel del pärlor som inte kostar mer än 700 000-800 000 kronor, alltså inte mer än en högst ordinär sommarstuga på Västkusten. Men på Österlen talar vi om riktiga bostadshus! Ett smakprov:
 30-talshus 103 kvm i Borrby, 1,7 mil från Simrishamn, med stranden på cykelavstånd. 895 000 kronor.


                                                               Fräscht kök.


                                          Ett av flera mysiga små sovrum.


                                   Stor trädgård, 1 800 kvadratmeter med fint uterum.

Det här var väl jättefint? Eftersom det är ett riktigt bostadshus kan man vara här även på vintern. Men vi ska inte köpa ett hus på Österlen, vi ska inte köpa ett hus på Österlen, vi ska inte köpa ett hus på Österlen....

1 kommentar:

  1. Hej :)
    Tack för din titt inne hos mig...
    Underbart ställe du visar.. Inte så dyrt och fantastiskt fint.... Man drömmer vidare :)
    Kram till dig.
    Jessica

    SvaraRadera